Zostałeś zalogowany. Za X sek. strona zostanie przeładowana.

Logo NInA
fot. Malwina Toczek/NInA
Powrót

Publiczność czyli kto? | Warsztat rozwoju widowni

Spotkanie dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć swoją publiczność, nie boją się intensywnej pracy warsztatowej i lubią niespodzianki.
Data
od: PN   14 / 12 / 2015
do: WT   15 / 12 / 2015
Godzina
09:30
18:00
Miejsce
Filmoteka Narodowa–Instytut Audiowizualny ul. Wałbrzyska 3/5
02-739 Warszawa
Sala Ziemia Obiecana | Pierwsze piętro

Fundacja Impact zaprasza do udziału w eksperymencie (zgodnie z założeniem, że najlepiej uczymy się w praktyce – robiąc, a nie tylko słuchając).

Przyjrzymy się uczestnictwu (lub też jego braku) z perspektywy potrzeb, motywów, zachowań i zainteresowań publiczności. Zastanowimy się jak w oparciu o segmentację budować strategię i ofertę instytucji, a także jak skutecznie zbierać wiedzę na temat publiczności i dociekać dlaczego niektórzy odwiedzają, a niektórzy omijają instytucje kultury.

Będzie można przekonać się w praktyce, co oznacza praca z konkretną grupą docelową. Wspólnie zaprojektujemy działania, narzędzia badawcze, język i narzędzia komunikacji oraz przetestujemy ich atrakcyjność i trafność na żywym organizmie – przedstawicielach naszej publiczności.

Warsztat Audience Development jest skierowany są do ludzi sektora kultury – niezależnie od tego czy pracują w instytucji, organizacji pozarządowej, programują, promują, dyrektorują, animują, prowadzą zajęcia.

Program

Poniedziałek | 14 grudnia

9.30–10.00 Rejestracja

10.00–11.00 Rozgrzewka i wprowadzenie do koncepcji audience development – Paul Bourne, Menagarie, Cambridge, Wielka Brytania

11.00–12.15 Audience development, to dla mnie… – doświadczenia polskich instytucji z pracą z koncepcją budowania publiczności

12.15–12.30 Przerwa kawowa

12.30–13.30 Zasady segementacji – czym jest segmentacja, dlaczego działa i jak stworzyć pożyteczną segmentację publiczności. Przykłady z Wielkiej Brytanii – Sarah Boiling, Sarah Boiling Associates, Londyn, Wielka Brytania

13.30–14.30 Obiad

14.30–15.00 Dlaczego warto znać swoją publiczność? Jak można ją lepiej poznać? Jeśli nie „ankietka”, to co? – Bartłomiej Lis (Muzeum Współczesne Wrocław)

15.00–17.15 Praktyczne wprowadzenie do pracy metodą design thinking – Piotr Wojciechowski

Wtorek | 15 grudnia

10.00–18.00 Warsztaty

Godzinna przerwa lunchowa planowana jest o godzinie 13.30. W trakcie także przerwy na kawę.

Cały dzień poświęcony będzie praktycznej, warsztatowej pracy w grupach po czujnym okiem Bartłomieja Lisa (Muzeum Współczesne Wrocław), Agnieszki Wojciechowskiej (Warsztaty Kultury, Lublin) oraz Agaty Etmanowicz i Agnieszki Wlazeł (Fundacja Impact).

Główne wątki merytoryczne to między innymi:

– projektowanie oferty instytucji/organizacji kulturalnej zgodne z metodą design thinking;

– zastosowanie segmentacji w praktyce;

– jak badać animując;

– o co i jak pytać naszą publiczność;

– kreatywne myślenie;

– efektywna praca w zespołach projektowych.

Zasady uczestnictwa

Udział w warsztacie jest bezpłatny.

Aby wziąć udział w warsztacie, wypełnij formularz zgłoszeniowy.

NInA jest partnerem wydarzenia.

Zobacz również