Zostałeś zalogowany. Za X sek. strona zostanie przeładowana.

Logo NInA
Kadr z teledysku Arcade Fire, Just a Reflektor
Powrót

Interaktywne teledyski | Pokaz w ramach wystawy Opowiadanie na nowo

Przyjdź na nasz zielony dziedziniec, wciel się w rolę VJ-a i animuj na ekranie zawieszonym na fasadzie budynku NInA najciekawsze interaktywne teledyski ostatnich lat.
Data
PT   25 / 09 / 2015
Godzina
20:30  –  22:00
Miejsce
Filmoteka Narodowa–Instytut Audiowizualny Wałbrzyska 3/5
02-739 Warszawa
Dziedziniec Cztery Pory Roku

Teledysków będzie można posłuchać na słuchawkach do silent disco, dystrybuowanych przy zewnętrznej kabinie projekcyjnej na dziedzińcu NInA.

Pharrell Williams, Happy

Ten teledysk trwa łącznie 24 godziny! Widz może, używając interaktywnego zegara, wybrać tancerza i porę dnia, o której zostało zrealizowane nagranie. Teledysk przyniósł Williamsowi ogromny sukces medialny – link do klipu rozprzestrzenił się wiralowo na całym świecie.

Francja / USA, 2013
Autor: We Are From L.A.
Producent: Iconoclast Interactive
URL: 24hoursofhappy.com
Dzięki uprzejmości NBC Universal oraz Sony ATV

Arcade Fire, Just a Reflektor

W tym teledysku, dzięki rozpoznawaniu ruchu za pomocą kamery i telefonu komórkowego, widz może sterować tym, co dzieje się na ekranie. Klip autorstwa Vincenta Morriseta i Aarona Koblina został zrealizowany przez łódzką filię agencji Unit9, Le Polish Bureau.

Kanada, 2013
Autor: Vincent Morriset / AATOAA
Producent: Vincent Morriset
URL: justareflektor.com
Dzięki uprzejmości Universal Music Polska Sp. z o.o.

Arcade Fire, We Used to Wait

Chris Milk, znany amerykański twórca form interaktywnych, w pracy zatytułowanej Wilderness Downtown przeniesie cię do „miejskiej dżungli”, znajdującej się w tym miejscu, w którym się wychowałeś/aś. Wystarczy wpisać swój dawny adres, aby zobaczyć spersonalizowaną opowieść o pamięci i przeszłości.

USA, 2010
Autor: Chris Milk, Arcade Fire
Producent: A Radical Media Production
Zespół: B-Reel, Mr.doob, Google Tech Team, CrowdFlower, Milk+Koblin i inni
URL: thewildernessdowntown.com
Dzięki uprzejmości Universal Music Polska Sp. z o.o.  

Bob Dylan, Like a Rolling Stone

Do tej piosenki przez 48 lat nie było oficjalnego teledysku! Powstał dopiero w listopadzie 2013 roku i przybrał formę interaktywnego klipu, w którym widz za pomocą myszki i klawiatury może „przełączać kanały telewizora” – na każdym z nich dostępna jest inna wersja utworu.

USA, 2013
Autor: Vania Heymann
Producent: Interlude, Sony Legacy
Zespół: Natan Schottenfels, Lihu Roter, Tamara Harel-Cohen, Lia Mayer-Sommer, Stacy Vaughan i inni
URL: video.bobdylan.com
Dzięki uprzejmości Sony Music Poland

Arcade Fire, Neon Bible

Ta praca Vincenta Morrisseta jest uważana za jeden z pierwszych interaktywnych teledysków w historii. Neon Bible opiera się na prostej interakcji pomiędzy widzem i obrazem. Za pomocą kliknięć myszki widz może wpływać na ruch rąk postaci na ekranie.

Kanada, 2007
Autor: Vincent Morriset
Producent: AATOAA
URL: beonlineb.com
Dzięki uprzejmości Universal Music Polska Sp. z o.o.

Arcade Fire, Sprawl II

Kolejna z szeregu prób stworzenia interakcji wychodzącej poza kliknięcie myszki, podejmowanych przez Vincenta Morrisseta do muzyki Arcade Fire. Tym razem widz wchodzi w interakcje z pracą poprzez ruchy ciała. Praca powstała w 2011 roku.

Kanada, 2011
Autor: Vincent Morriset
Producent: AATOAA
URL: sprawl2.com
Dzięki uprzejmości Universal Music Polska Sp. z o.o.

Tanlines, Not the Same

Interfejs klipu, wyglądający jak program graficzny Photoshop, pozwala widzowi wpływać zarówno na brzmienie piosenki – poprzez dodawanie i odejmowanie instrumentów – jak i na sam obraz, poprzez dokładanie kolejnych warstw i przenoszenie jego elementów.

USA, 2012
Autor: OKFocus
Producent: OKFocus
URL: notthesa.me
Dzięki uprzejmości zespołu.

Zobacz również