Zostałeś zalogowany. Za X sek. strona zostanie przeładowana.

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmian ustawień oznacza, że akceptują Państwo otrzymywanie tych plików. Wyłącz komunikat
Logo NInA
„That Dragon, Cancer”, mat. promocyjne Numinous Games
Powrót

Games for Health | Games for Impact

W tej sekcji przyjrzymy się grom wideo, które poruszają temat zdrowia – w szczególności psychicznego, a także produkcjom, które są wykorzystywane bezpośrednio w kontekście medycznym jako ważny element terapii.
Data
SO   01 / 12 / 2018
Godzina
17:00  –  19:00
Miejsce
Filmoteka Narodowa–Instytut Audiowizualny ul. Wałbrzyska 3/5
02-739 Warszawa
Sala Ziemia Obiecana | Pierwsze piętro

Wydarzenie jest częścią Games for Impact – dwudniowego festiwalu poświęconego zaangażowanym społecznie grom wideo.

Przez długie lata dyskusje na temat związku gier wideo ze zdrowiem skupiały się na ich wpływie na graczy. Dzisiaj to się zmienia. Gry okazały się świetnym narzędziem nie tylko do ukazywania problemów związanych ze zdrowiem. Interaktywne opowieści o chorobach pozwalają graczom poczuć na własnej skórze, z jakimi problemami zmagają się na co dzień osoby chore i ich najbliżsi. Aplikacje wykorzystujące zapożyczone z gier mechaniki bardzo dobrze sprawdzają się w aktywnym wspomaganiu terapii poważnych schorzeń.

 

Program

17:00 Prezentacje wideo z komentarzem twórców

Hellblade: Senua's Sacrifice (psychoza), Anamorphine (depresja i choroba alkoholowa), Smileyscope (aplikacja VR zmniejszająca odczuwanie bólu przez dzieci podczas zabiegów medycznych)

17:15 Prezentacje gier

Em-pa-thy. Jak rozegrać procedury szpitalne, Thomas Lilge, gamelab.berlin (GER)

Projekt wykorzystujący mechaniki zapożyczone z gier wideo do wspomagania terapii osób przewlekle chorych – motywuje do działania i pomaga w organizacji (zwykle uciążliwego) procesu terapii.

Floreo. VR w terapii autyzmu, Sinan Turnacioglu, Floreo (USA)

Aplikacja przeznaczona dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poprzez wykorzystanie technologii VR – wspomaga ich kompetencje społeczne i komunikacyjne.

Indygo. Zrozumieć depresję, Aleksandra Jarosz, Pigmentum Game Studio (PL)

Gra opowiadająca o zmaganiach z depresją. Wcielając się w cierpiącego na nią artystę, gracz poznaje codzienne problemy dotkniętych tą chorobą ludzi i działania, dzięki którym można im skutecznie pomóc.

That Dragon, Cancer. Miłość silniejsza niż rak, Amy i Ryan Green, Numinous Games (USA)

Gra wyjątkowa – jej twórcy, Amy i Ryan Green, opowiadają w niej o odchodzeniu swojego chorego na nowotwór mózgu kilkuletniego syna. To w pewnej mierze interaktywny osobisty pamiętnik, ale też (może przede wszystkim) uniwersalna opowieść o miłości w obliczu śmiertelnej choroby.

 

18:15 Rozmowa z udziałem twórców

Wstęp

Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, ale wymaga rejestracji za pośrednictwem formularza rejestracyjnego festiwalu Games for Impact.

Zobacz również