Zostałeś zalogowany. Za X sek. strona zostanie przeładowana.

Logo NInA
kadr z teledysku „Limbs of Sun”
Powrót

Audiowizje | Premierowe teledyski i „Hardkor Disko”

Teledyski do muzyki współczesnej? Czemu nie! Zobacz dwa nowe klipy zrealizowane na zamówienie NInA, wybór teledysków Krzysztofa Skoniecznego oraz jego debiutancki film „Hardkor Disko”.
Data
SO   25 / 06 / 2016
Godzina
18:00
Miejsce
Filmoteka Narodowa–Instytut Audiowizualny ul. Wałbrzyska 3/5
02-739 Warszawa
Sala Ziemia Obiecana | Pierwsze piętro

Reżyserka teledysków i reklam Iwona Bielecka wzięła na warsztat Novellę na elektronikę (fragment) Sławomira Kupczaka, zaś Krzysztof Skonieczny i Jacqueline Sobiszewski – Limbs of Sun autorstwa Mikołaja Laskowskiego.

Oprócz wyboru dwóch premierowych klipów i wyboru innych teledysków Skoniecznego, obejrzymy jego pełnometrażowy debiut Hardkor Disko.

Program

Spotkanie z twórcami

Projekcje teledysków poprzedzi rozmowa z ich twórcami, którą poprowadzi kurator cyklu Audiowizje Jan Topolski.

Limbs of Sun, reż. Krzysztof Skonieczny i Jacqueline Sobiszewski, muz. Mikołaj Laskowski, 12 minut

Podróż w głąb czasu, pejzażu i świadomości: południowo-zachodnie stany USA w czarno-białych ruchomych obrazach i niepokojąca muzyka instrumentalna. Entropia amerykańskiego snu.

Novella, reż. Iwona Bielecka, muz. Sławomir Kupczak, 5 minut

Dziejąca się w kosmosie fantazja filmowa. Bohaterem jest krążący daleko od Ziemi kosmonauta. Jego eksperymenty z aparaturą na stacji kosmicznej mają nieoczekiwany, iście boski, wpływ na mieszkańców Ziemi.

Teledyski Krzysztofa Skoniecznego

W czasie wieczoru Krzysztof Skonieczny zaprezentuje także wybór swoich kultowych, wielokrotnie nagradzanych teledysków. Skonieczny stworzył klipy do piosenek takich wykonawców jak Brodka, Nosowska, Jamal, Projekt Warszawiak, Mister D czy donGuralesko. Jest założycielem i twórcą konglomeratu artystycznego głębokiOFF. Za swoje prace już w wieku niespełna 30 lat otrzymał nagrodę za całokształt twórczości na najważniejszej imprezie dla polskiego wideoklipu YACH Film Festival, a także wiele innych nagród i wyróżnień w Polsce i zagranicą.

Hardkor Disko, reż. Krzysztof Skonieczny, 2014, 87 minut

Na zakończenie wieczoru zobaczymy w pełni niezależny, samodzielnie wyprodukowany debiut fabularny Krzysztofa Skoniecznego. Film zdobył ponad 20 nagród i wyróżnień na polskich i międzynarodowych festiwalach filmowych. Uznawany jest za jeden z najciekawszych polskich debiutów ostatnich lat.

Wystawa fotografii

Na parterze NInA, w Café Gorączka, a także w innych jego przestrzeniach, zaprezentowane zostaną zdjęcia Jacqueline Sobiszewski i Krzysztofa Skoniecznego, które stanowią swoisty zapis ich podróży po siedmiu stanach USA, która miała miejsce w 2015 roku, a w trakcie której powstał ich film.

O cyklu „Audiowizje”

Kurator Jan Topolski tak opowiada o cyklu „Audiowizje”:

,,
Czas zerwać z mitem, że muzyka współczesna jest dziwna i abstrakcyjna. Czas pokazać, że do kawałków żyjących kompozytorów można opowiedzieć jakąś fabułę lub pobawić się formą filmową. Chcemy pokazać utwory polskich twórców w nowym kontekście, wyprowadzić je w przestrzeń kina, telewizji i internetu. Pomieszać widownie, obiegi, środowiska. Stąd pomysł na unikatowe twórcze kolaboracje, na wciągnięcie w sprawę czołowych polskich filmowców, którzy sami wybierają kompozytora i utwór, a następnie w porozumieniu z autorem realizują swoją wizję w obrazie.
,,

Teledyski zrealizowane w ramach drugiej edycji „Audiowizji” – cyklu zamówień NInA – trafią 27 czerwca na stronę Muzykoteki Szkolnej. W ramach pierwszej odsłony „Audiowizji” w roku 2015 wyprodukowano dwa filmy na podstawie utworów Sun Spot na fortepian i elektronikę Katarzyny Głowickiej w reżyserii Zuzanny Solakiewicz (m.in. Piętnaście stron świata) oraz EC14 na rury PCV (fragment) Artura Zagajewskiego w reżyserii Piotra Stasika (m.in. Dziennik z podróży).

Wstęp

Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny i nie wymaga rejestracji. 

Sale mają ograniczoną liczbę miejsc, warto więc przyjść trochę wcześniej.

Spotkanie z twórcami poprowadzi kurator cyklu AUDIOWIZJE Jan Topolski. Tak opowiada o tym projekcie:

 

„Czas zerwać z mitem, że muzyka współczesna jest dziwna i abstrakcyjna. Czas pokazać, że do kawałków żyjących kompozytorów można opowiedzieć jakąś fabułę lub pobawić się formą filmową.

 

Chcemy pokazać utwory polskich twórców w nowym kontekście, wyprowadzić je w przestrzeń kina, telewizji i internetu. Pomieszać widownie, obiegi, środowiska. Oczywiście, to wciąż te same, starannie dobrane, autonomiczne utwory, które gra się na festiwalach i odtwarza w streamingu. A ich autorami ciągle są najzdolniejsi, najczęściej nagradzani i najciekawiej się rozwijający polscy kompozytorzy.

 

Muzyka może działać zupełnie inaczej, na wszystkie zmysły: wciągać historią, zanurzać w nastroju, oszałamiać światłem i barwą. Stąd pomysł na unikatowe twórcze kolaboracje, na wciągnięcie w sprawę czołowych polskich filmowców, którzy sami wybierają kompozytora i utwór, a następnie w porozumieniu z autorem realizują swoją wizję w obrazie. Nawiązujemy do najlepszych tradycji kina eksperymentalnego i komercyjnego: ornamentów Oskara Fischingera, wycinanek Nikołaja Wojnowa, Trzech etiud Chopina Eugeniusza Cękalskiego, Fantazji Disneya, finału fabularnych filmów, jak 2001: Odyseja kosmiczna czy Odmienne stany świadomości, krótkich i długich metraży Dereka Jarmana i Normana McLarena.

 

To właśnie teledysk jak żadna inna forma nadaje się do zbliżenia między sztukami. I wyprzedził lub towarzyszył wielu jakże aktualnym zjawiskom, jak multimedia, instalacje czy konceptualizm. Zamierzony jako cykl zamówień, Audiowizje Narodowego Instytutu Audiowizualnego stanowi bezprecedensowe przedsięwzięcie łączące kompozytorów i reżyserów wedle bardzo różnorodnych założeń”.

 

Teledyski zrealizowane w ramach drugiej edycji cyklu AUDIOWIZJE trafią 27 czerwca na stronę Muzykoteki Szkolnej.

 

W ramach pierwszej odsłony AUDIOWIZJI w roku 2015 wyprodukowano dwa filmy na podstawie utworów: Sun Spot na fortepian i elektronikę Katarzyny Głowickiej w reżyserii Zuzanny Solakiewicz (m.in. Piętnaście stron świata) oraz EC14 na rury PCV (fragment) Artura Zagajewskiego w reżyserii Piotra Stasika (m.in. Dziennik z podróży).

- See more at: http://muzykotekaszkolna.pl/1516-aktualnosci/3866-audiowizje-2016#sthash.zVTj4xwP.dpuf
Reżyserka teledysków i reklam Iwona Bielecka wzięła na warsztat Novellę na elektronikę (fragment) Sławomira Kupczaka, zaś Krzysztof Skonieczny i Jacqueline Sobiszewski – Limbs of Sun autorstwa Mikołaja Laskowskiego. Oprócz wyboru dwóch premierowych klipów i wyboru innych teledysków Skoniecznego, obejrzymy jego pełnometrażowy debiut Hardkor Disko. - See more at: http://muzykotekaszkolna.pl/1516-aktualnosci/3866-audiowizje-2016#sthash.zVTj4xwP.dpuf

Zobacz również