Zostałeś zalogowany. Za X sek. strona zostanie przeładowana.

Logo NInA
fot. Janina Łączyńska
Powrót

Aplikacje mobilne w kulturze | Seminarium audiowizualne

Seminarium poświęcone tworzeniu prostych rozwiązań technologicznych w małych bibliotekach, domach kultury i innych instytucjach działających na polu kultury.
Data
ŚR   26 / 10 / 2016
Godzina
09:30  –  16:00
Miejsce
Filmoteka Narodowa–Instytut Audiowizualny Wałbrzyska 3/5
02-739 Warszawa

Coraz łatwiejszy dostęp do Internetu, rozpowszechnienie urządzeń mobilnych, takich jak smartfony, czy tablety i rozwój nowych technologii spowodował zmianę sposobów komunikacji między użytkownikami a instytucją, ale także zrewolucjonizował sposób podejścia do edukacji kulturalnej oraz udostępniania i rozpowszechniania wiedzy o zasobach i projektach instytucji.  Wykorzystanie funkcjonalnych i dostosowanych do potrzeb użytkowników aplikacji w projektach kulturalnych czy artystycznych może stanowić ważny element budowania wspólnoty lokalnej, wzmacniania zaangażowania odbiorców oraz uatrakcyjnienia oferty.

Podczas seminarium dokonamy analizy problemów, możliwości i oczekiwań twórców oferty kulturalnej i pracowników instytucji kultury, zwrócimy także uwagę na oczekiwania odbiorców: czytelników, zwiedzających czy uczestników warsztatów.

Program

9:30 Rejestracja

10:00–11:00 Aplikacje mobilne w bibliotece i domu kultury | Sylwia Żółkiewska

Sala Ziemia Obiecana

Prezentacja przykładów zajęć bibliotecznych z aplikacjami mobilnymi. Studium przypadku: projekt Tablety w Twojej Bibliotece FRSI. Finansowanie zakupu urządzeń mobilnych dla biblioteki lub warsztatów tworzenia aplikacji mobilnych.

11:00–12:00 User Experience w instytucjach kultury | Adam Heleniak

Sala Ziemia Obiecana

12:00–13:00 Przerwa lunchowa

Klubokawiarnia Cafe Gorączka

13:00–16:00 Warsztaty (15 osób w każdej grupie)

Sale Minimax, Wielka Gra i Archiwum NInA

 

WARSZTAT A. Jak tworzyć ciekawe materiały audiowizualne? | Prowadząca: Paulina Jędrzejewska

Jak aplikacje mogą wspomóc promocję instytucji? Przyjrzymy się programom do zarządzania profilami społecznościowymi instytucji, do zarządzania projektami (Asana), do animacji poklatkowej i tworzenia gifów (Pixlr, Legend, Vine), do tworzenia filmów i interaktywnych grafik (Magisto, Thinkling, Popplet).

 

WARSZTAT B. Aplikacje mobilne w ofercie edukacyjnej bibliotek | Prowadząca: Noemi Gryczko

Jak poszerzyć ofertę edukacyjną biblioteki z pomocą bezpłatnych aplikacji mobilnych? Jak i dlaczego aplikacje są stosowane w edukacji w Polsce i na świecie (szkoła z iPadem)? Aplikacje i gry edukacyjne (do nauki języków, biologii, geografii: Skeleton, 2048, Słówka, Duolingo). Wirtualne zwiedzanie, czyli kultura w smartfonie (Wiki Art, Google Art). Aplikacje z rozszerzoną rzeczywistością (Spacecraft, Anatomy, Gniezno 3d). Aplikacje do programowania bez konieczności kodowania (ScratchJr). Multimedialne bajki dla dzieci, tablety w bibliotece – scenariusze i materiały edukacyjne, link do przyszłości: roboty i drony (aplikacje symulujące) i projekt Google Expeditions.

 

WARSZTAT C. Grywalizacja i tworzenie gier | Prowadząca: Małgorzata Rycharska

Jak i dlaczego warto wprowadzać grywalizację do biblioteki? Ciekawe przykłady grywalizacji w Polskich i zagranicznych bibliotekach (Planeta Zaginionych Książek). Jak tworzyć proste gry społeczne i integracyjne dla różnych grup wiekowych jak wykorzystywać je w pracy biblioteki? Jakie bezpłatne aplikacje i programy mogą pomóc w projektowaniu prostych gier (Reggeo, Geocaching, Action Bound)? Skąd czerpać wiedzę i inspiracje?

 

WARSZTAT D. Zróbmy sobie aplikację mobilną | Prowadząca: Sylwia Żółkiewska

Jak tworzyć aplikacje mobilne bez programowania? Jak i dlaczego warto prowadzić warsztaty tworzenia aplikacji mobilnych? Efektem warsztatu będzie pełnowartościowa aplikacja mobilna stworzona na podstawie jednego z kilku przygotowanych szablonów. Każdy uczestnik będzie mógł pobrać ją na swoje urządzenie mobilne. Uczestnicy są proszeni o zabranie na warsztaty własnego sprzętu (tabletów, smartfonów).

Rejestracja

Aby wziąć udział w seminarium, wypełnij i wyślij formularz rejestracyjny.

Zobacz również