Zostałeś zalogowany. Za X sek. strona zostanie przeładowana.

Logo NInA
Stopklatka "Novella"
Powrót

NInA na festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty

Teledyski do muzyki współczesnej produkcji Narodowego Instytutu Audiowizualnego w reżyserii Iwony Bieleckiej oraz Krzysztofa Skoniecznego i Jacqueline Sobiszewski powalczą w konkursie Powiększenie m.in. dla filmów eksperymentalnych, wideoklipów i filmów artystów wideo. NInA będzie także partnerem Polish Days, najważniejszego wydarzenia branżowego festiwalu.

„Audiowizje” w konkursie Powiększenie

Teledyski do muzyki współczesnej wyprodukowane przez Narodowy Instytut Audiowizualny (NInA) w ramach cyklu „Audiowizje” będzie mogła zobaczyć publiczność tegorocznego MFF T-Mobile Nowe Horyzonty. Teledyski Iwony Bieleckiej do „Novelli” Sławomira Kupczaka oraz Krzysztofa Skoniecznego i Jacqueline Sobiszewski do „Limbs of Sun” Mikołaja Laskowskiego powalczą w konkursie Powiększenie dla filmów dokumentalnych, fabularnych, eksperymentalnych, wideoklipów, prac wideo, filmów artystów wizualnych i etiud szkolnych.

W ramach pierwszej edycji projektu „Audiowizje”, na specjalne zamówienie Muzykoteki Szkolnej (www.muzykotekaszkolna.pl), portalu popularyzującego muzykę klasyczną wśród dzieci i młodzieży, wyprodukowano dwa filmy na podstawie utworów Katarzyny Głowickiej (reż. Zuzanna Solakiewicz) oraz Artura Zagajewskiego (reż. Piotr Stasik). W kolejnej jego odsłonie, reżyserka teledysków i reklam Iwona Bielecka wzięła na warsztat „Novellę” na elektronikę (fragment) Sławomira Kupczaka, zaś Krzysztof Skonieczny i Jacqueline Sobiszewski – „Limbs of Sun” autorstwa Mikołaja Laskowskiego.

Teledyski do współczesnej muzyki klasycznej? Czemu nie! Czas zerwać z mitem, że jest ona tak „dziwna” i „abstrakcyjna”. Czas pokazać, że do kawałków żyjących kompozytorów można opowiedzieć jakąś fabułę lub pobawić się formą filmową. Że muzyka teledyskowa nie musi ograniczać do rapowanych tekstów czy rockowych riffów. Chcemy pokazać utwory polskich twórców w nowym kontekście, wyprowadzić je w przestrzeń kina, telewizji i internetu. Pomieszać widownie, obiegi, środowiska. Oczywiście, to wciąż te same, starannie dobrane, autonomiczne utwory, które gra się na festiwalach i odtwarza w streamingu. A ich autorami ciągle są najzdolniejsi, najczęściej nagradzani i najciekawiej się rozwijający polscy kompozytorzy – mówi o cyklu „Audiowizje” jego kurator, krytyk muzyczny i filmowy, Jan Topolski.

Teledyski będzie można zobaczyć 26 lipca o godzinie 22.00 w Kinie Nowe Horyzonty. To jednak nie pierwsza festiwalowa prezentacja klipów. Były już pokazywane podczas Nocy Wideoklipów w ramach 56. Krakowskiego Festiwalu Filmowego oraz w siedzibie NInA. Od niedawna można je oglądać w serwisie Muzykoteka Szkolna (www.muzykotekaszkolna.pl).

http://www.muzykotekaszkolna.pl/1516-aktualnosci/3878-audiowizje-na-t-mobile-nowe-horyzonty

 

Polish Days

Polish Days to najważniejsze wydarzenie branżowe MFF T-Mobile Nowe Horyzonty, organizowane od 2013 wraz z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej, w tym roku po raz kolejny we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym.

To tu na zamkniętych pokazach filmowych przedstawiciele branży z całego świata poznają najnowsze kino polskie na każdym etapie produkcji - oglądają gotowe filmy, poznają fragmenty filmów w fazie postprodukcji, słuchają prezentacji projektów w developmencie.Polish Days to znakomita możliwość dla producentów i twórców polskich filmów na promocję ich projektów, zaplanowanie strategii festiwalowej filmów oraz znalezienie zagranicznych partnerów (agentów sprzedaży, koproducentów, dystrybutorów).

W tym roku we Wrocławiu prezentowane będą, m.in. „Knives Out” Przemysława Wojcieszka, „Ostatnia rodzina” Jana P. Matuszyńskiego, „Królewicz Olch” Kuby Czekaja, „Photon” Normana Leto, „Człowiek z magicznym pudełkiem” Bodo Koxa, „Wilkołak” Adriana Panka, „Volterra” Jacka Borcucha, „Amok” Kasi Adamik, „Zwierzęta” Grega Zglińskiego czy „Pokot” Agnieszki Holland, koprodukcja NInA.

Obok najnowszego obrazu Agnieszki Holland, wśród koprodukcji NInA ostatnich lat znalazły się m.in. nagrodzony Orłem - Polską Nagrodą Filmową „Inny świat” w reżyserii Doroty Kędzierzawskiej; film dokumentalny Sławomira Grunberga „Karski i władcy ludzkości”; „15 stron świata” – dokument o Eugeniuszu Rudniku w reż. Zuzanny Solakiewicz; adaptacja spektaklu „Między nami dobrze jest” Grzegorza Jarzyny; „Hiszpanka” Łukasza Barczyka, nagrodzona za kostiumy i scenografię Złotym Lwem oraz Polską Nagrodą Filmową Orzeł, a także jeden z najgłośniejszych filmów dokumentalnych ostatnich lat „Joanna” Anety Kopacz, nominowana w 2015 roku do Oscara.