Zostałeś zalogowany. Za X sek. strona zostanie przeładowana.

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmian ustawień oznacza, że akceptują Państwo otrzymywanie tych plików. Wyłącz komunikat
Logo NInA
fot. fragment okładki publikacji „Model Edukacji Medialnej, Informacyjnej i Cyfrowej”
Powrót

Model Edukacji Medialnej, Informacyjnej i Cyfrowej | Publikacja

Dział Badań i Rozwoju FINA wspólnie z Polskim Towarzystwem Edukacji Medialnej, Polskim Komitetem do spraw UNESCO, Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO), Fundacją Szkoła z Klasą, Fundacją Nowoczesna Polska oraz Cyfrowy dialog przygotował ważny dokument wspierający kształcenie kompetencji medialnych, informacyjnych oraz cyfrowych nauczycieli i nauczycielek zatytułowany „Model Edukacji Medialnej, Informacyjnej i Cyfrowej (MEMIC)”.

Opracowany przez autorów i autorki model zakłada i propaguje szerokie rozumienie kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych. Jego celem nie jest kształtowanie technicznych umiejętności korzystania z komputera, rzutnika czy smartfona (choć są one niezbędne), lecz głównie krytyczne rozumienie mediów i całego otoczenia medialnego w odpowiedzi na zachodzące w dzisiejszym świecie zmiany technologiczne i będące ich konsekwencją zmiany społeczne oraz kulturowe. Kluczowa jest umiejętność korzystania z technologii i mediów w sposób świadomy, krytyczny, dojrzały, aktywny i twórczy. Równie istotne jest rozwijanie kompetencji niezbędnych do samodzielnego i wspólnego z innymi zdobywania wiedzy oraz wykorzystywania mediów i nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w życiu społecznym, kulturalnym i zawodowym. Ważną część Modelu stanowi opracowana przez autorów lista profesjonalnych i osobistych kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych nauczycieli i nauczycielek, umożliwiająca własny rozwój, ale też służąca rozwijaniu kompetencji innych.

Publikację Model Edukacji Medialnej, Informacyjnej i Cyfrowej można pobrać tutaj

Zobacz również